Dokuzuncu Hariciye Koğuşu - Peyami Safa

09:27

Herkese Merhaba!


Yılın ilk kitabı olarak Peyami Safa'nın yazdığı son kitabı olan Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nu seçtim. Uzun süredir okumak istediğim bir kitaptı, okul vesilesi ile okumuş oldum. Aslında ilk defa okuduğum bir yazar ve kalemini gerçekten çok beğendim. Diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum sıra gelirse. Okuduğum çoğu psikolojik romana göre daha akıcıydı. Daha 12 saat olmadı ama bitirdim. Kitabın konusuna gelirsek;

Kitap 15 yaşında dizinde ki kemik veremi ile mücadele veren hasta bir çocuğun başından geçiyor. İçine kapanık, sessiz ve duygularını içinde yaşayan kendi halinde biri. Hasta Çocuk annesi ile beraber kenar mahallelerden birinde bir evde yaşamaktadır ve ara sıra uzaktan akrabası olan Paşa'nın evine uğrar. Paşa'nın kızı Nüzhet ile kardeş gibi büyüyen Hasta Çocuk kendinden 4 yaş büyük olan Nüzhet'e aşıktır fakat onun duygularından pekte emin değildir. Nüzhet karakterini en baştan dahi sevmemiştim. Fazla tez canlı, alaycı ve heyecanlı bir kız. Hasta Çocuk bir yandan yaşadığı aşkın heyecanıyla hastalığını tehdit ederken bir yandan da kendini koparamaz. Bu aşkı çok onayladığım söylenemez çünkü Nüzhet'in devamlı olan gelgitleri mi desem yoksa oyunları mı desem, beni sinirlendirdi . 

Kitap çok depresif, çok mutsuzdu. Betimlemeleri olsun öykü olsun gerçekten çok hüzünlüydü. Kitap hikayenin ortasına hızlı bir giriş yapıyor ama adapte olmakta zorlanmıyorsunuz. Devamlı bir merak duygusu hakim oluyor, sonraki bölümde ne olacak? Bir sonraki bölümde ne olacak? Okumayı bırakamıyorsunuz. Sonu benim için yeterince tatmin ediciydi, kafanızda soru işaretleri kalmıyor. 

Puan: 5/5 

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images